Czekając na słońce



Niewiele mam ostatnio czasu na gotowanie. Niestety. Dlatego dziś przepis z szuflady. Muffinki z borówkami amerykańskimi. Przepis letni- wiem- ale pomyślałem, że zasłużyliśmy już wszyscy na trochę słońca. Przynajmniej na talerzu. A borówki można zastąpić mrożonymi jagodami- też będą pyszne!



Przepis pochodzi z książki Toma Aikensa "Tom Aikens Cooking"


Muffinki borówkowe


Składniki na 10-12 babeczek




- 125 g borówek amerykańskich/jagód
- 120 g miękkiego masła
- 150 g cukru
- 2 jajka
- 285 g mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka mielonego cynamonu
- 100 ml śmietany 18%
- skórka starta z 1 cytryny




Piekarnik rozgrzewamy do 180 st. C.

Masło ucieramy z cukrem, aż uzyskamy białą, puszystą masę. Dodajemy jajka. Miksujemy do połączenia się wszystkich składników. 

Następnie do masy dodajemy przesiane mąkę, proszek i cynamon. Mieszamy i na końcu dodajemy śmietanę oraz skórkę cytrynową

Tak przygotowaną masę przekładamy do formy na muffinki. 

Pieczemy ok. 20-25 min. 

Do muffinków można podać sos coulis z owoców leśnych zmiksowanych z odrobiną śmietany i doprawionych do smaku cukrem. 


Smacznego!


5 komentarze:

Sugar Plum Fairy pisze...

przypomniały mi się letnie muffinki z jagodami.. Chyba faktycznie póki co trzeba mrożone spożytkować.. :]

Ivon pisze...

Jakie smakowite !!! Ja już swoje borówki mrożone zutylizowałam więc muszę czekać na to słońce :)

Pozdrawiam :D

myniolinka pisze...

dobrze że mam jeszcze mrożone jagody będzie do czego wykorzystać :)

Mich pisze...

Lato! Bardzo apetyczne zdjęcia.

W kwestii ciasta do pizzy na semolinie-muszę dokupić mąkę a wszędzie brak. Jamie musi poczekać na lepsze czasy.
pozdrowienia!

Krzysiek pisze...

Dzieki wszystkim za odwiedziny:)

Mich: Make Tipo 00 czasami w delikatesach bomi mozna dostac (choc cena iscie zbojecka), natomiast semoline to kupuje w sklepach kuchnie swiata itp. a jak nie mam na to czasu albo mi sie nie chce to semolinke kasza manna zastepuje:) pozdrawiam!