Trochę inny american pie


Ledwo zdążyłem wyciągnąć ciasto z piekarnika, kiedy usłyszałem znajomy głos i znajomy ton:
- Wiesz, tak patrzę, że chyba dobre wyszło Ci to ciasto- powiedziała Babcia.
- Dzięki Babciu.
- Tylko...chyba znowu jest za słodkie (dla Babci każde moje ciasto jest za słodkie).
- Ale Babciu, przecież wyciągnąłem je z piekarnika 2 minuty temu. Nawet go jeszcze nie próbowałaś. Skąd możesz wiedzieć, że jest za słodkie?
-No...bo tak po wyglądzie poznaję..
- Aha...


:) No i jak tu dyskutować? Moim zdaniem ciasto jest akurat. Nie twierdzę natomiast, że jest to najlepsze ciasto z jabłkami , jakie jadłem, bo w ogóle nie umywa się do naszych tradycyjnych, polskich szarlotek. Od kiedy jednak obejrzałem kilka lat temu film "American Pie", nie wiadomo czemu mam jakiś taki dziwny sentyment do amerykańskich ciast z jabłkami:) (osoby, które film znają- bez skojarzeń proszę:))


Przyznaję, że nie znalazłem jeszcze całkowicie mnie zadowalającego przepisu na klasyczne american pie (może taki po prostu nie istnieje), natomiast ta wersja jabłecznika jest jak najbardziej OK. Jako śniadanko, z kubkiem mleka albo kawy- super! No i w przygotowaniu jest po prostu...easy as pie:)

Przepis pochodzi z ze strony Simply Recipes.


Amerykańskie placek jabłkowy
Apple Coffee Cake

Składniki na placek o średnicy 26 cm.

- 340 g mąki
- 1 płaska łyżeczka soli
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 210 g drobnego cukru
- 260 g miękkiego masła
- 1 czubata łyżka cynamonu
- 2 jajka
- 250 ml mleka
- 2 duże jabłka, obrane, wydrylowane, pokrojone w plasterki i skropione sokiem z cytryny



Piekarnik rozgrzewamy do 190 st. C. Okrągłą formę natłuszczamy i wysypujemy bułką tartą.

Do miski przesiewamy mąkę, sól i proszek do pieczenia.

Przygotowujemy cukier cynamonowy łącząc mielony cynamon z 70 g cukru. Odstawiamy na bok.


W dużej misce dokładnie ucieramy mikserem pozostały cukier z miękkim masłem. Cały czas ucierając, dodajemy jajka, a następnie w kilku partiach, na przemian- mąkę pomieszaną z solą i proszkiem oraz mleko.


Połowę masy przekładamy do formy. Na wierzchu układamy jabłka, posypujemy je połową cukru cynamonowego i przykrywamy resztą masy. Całość posypujemy resztą cukru cynamonowego i umieszczamy w piekarniku na 25-30 min. Po tym czasie ciasto powinno nabrać złoto-brązowego koloru, a jabłka powinny lekko bulgotać na brzegach ciasta.

Smacznego!

1 komentarze:

MissanoArt pisze...

Babcia ma zawsze rację! :D