Tartaletki z bobem i musem z marynowanej papryki i sera pecorino


Po przygotowywaniu flamiche'a z porami zostało mi trochę (ok. 150 g) kruchego ciasto, które zamroziłem i wykorzystałem ostatnio do przygotowania tartaletek z bobem i musem serowo-paprykowym.


Pomysł na taką kombinację smaków przyszedł mi do głowy po zjedzeniu bardzo prostej i jednocześnie bardzo pysznej sałatki z bobu, sera feta i pomidorów, przygotowanej ostatnio przez moją Koleżankę. A ponieważ bób kojarzy mi się też z miętą, postanowiłem skropić całość oliwą aromatyzowaną właśnie świeżą miętą. Wyszło naprawdę pysznie! Smakowo i kolorystycznie.

Wydaje mi się, że tego typu tarteletki, zrobione w wersji mini, nadają się świetnie jako przekąska na letnie imprezy i przyjęcia. Użyjcie tylko dobrej jakości sera, może to być równie dobrze ser kozi albo mieszanka różnych gatunków serów. Pokombinujcie:) A żeby Was do tego zachęcić, nie podaję żadnych dokładnych proporcji. Zdajcie się na smak i wyobraźnię!

Polecam!


Tartaletki z bobem i musem z papryki i sera pecorino, skropione oliwą aromatyzowaną miętą

- porcja ok. 150 g kruchego ciasta

- dobrej jakości ser pecorino/ inny lekko ostry i wyrazisty w smaku ser, wedle uznania
- marynowana papryka
- bób, ugotowany al dente

- oliwa extra virgin

- świeża mięta

- sól, pieprz



Ciastem wykładamy foremki do tartaletek i pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 190 st. C przez ok. 15-20 min. Bardziej szczegółową instrukcję można znaleźć
tutaj.


Upieczone ciasto wyciągamy z foremek i odstawiamy do przestygnięcia.


Bób wrzucamy na gotującą się wodę i gotujemy al dente- ok. 4 min. Następnie odlewamy i przekładamy do miski z wodą i kostkami lodu. Chodzi o to, żeby jak najszybciej przerwać proces gotowania. Bób powinien zachować intensywny zielony kolor i być lekko chrupki.


Za pomocą miksera dokładnie łączymy ze sobą ser z marynowaną papryką. Powinna powstać gładka, kremowa masa. Doprawiamy do smaku.


Masę serową przekładamy do upieczonych wcześniej "foremek". Bób obieramy ze skórki i układamy na masie serowej.

Za pomocą miksera ręcznego miksujemy oliwę z miętą, doprawiamy do smaku i tuż przed podaniem skrapiamy tartaletki.

Smacznego!

6 komentarze:

kabamaiga pisze...

Przepyszne. No i wygląda nieziemsko. A ja właśnie robię tartaletki ale na słodko

viridianka pisze...

faktycznie kolorystyka bardzo mi się podoba, w smak nie watpie ze wspanialy:) uwielbiam bob:]

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

zdjęcia świetne, naprawdę kolory zachęcają do zrobienia tych tartaletków, tylko musiałabym pomyśleć czym zastąpić ten mus, nie przepadam za papryką

Bea pisze...

Barrrdzo ciekawe polaczenie smakowe, brzmi oryginalnie i smakowicie. No i ten kolor!

Duti pisze...

KOCHAM PECORINO!

Duti pisze...

Częścik i ja chętnie przyjdziemy spróbować ;) Wyglądają świetnie + kocham pecorino!