Chlebek kukurydziany




Chcąc upiec chlebek kukurydziany, przejrzałem wcześniej sporo przepisów i większość z nich zawierała znaczne ilości cukru. Chleb nie miał być słodki, dlatego początkowo kombinowaliśmy, dodając znacznie mniej cukru niż sugerował przepis i zastępując go solą. Efekty dalekie były od ideału, natomiast chleb upieczony koniec końców zgodnie z oryginalnym przepisem wyszedł bardzo smaczny. Ciężko mi powiedzieć, czy to jeszcze chlebek, czy już ciasto, ale na ciepło z masełkiem smakuje wybornie:)


Innymi słowy, jeżeli chcielibyście kiedyś upiec chleb kukurydziany, to ja polecam go w wersji słodkawej. Do wypieków wytrawnych mąki kukurydzianej użyłbym natomiast jedynie jako dodatku, a nie dominującego składnika. Przepis na taki chlebek znajdziecie tutaj.


Chleb kukurydziany
Przepis z książki L. Collister "Wielka Księga Chleba"


Składniki na 1 bochenek


- 140 g mąki pszennej

- 140 g mąki kukurydzianej

- 1/2 łyżeczki soli

- 4 łyżeczki proszku do pieczenia

- 50 g cukru

- 2 ubite jajka

- 230 ml mleka

- 1 łyżka roztopionego masła

- 1 łyżka kminku (ten składnik pominąłem)


- masło i bułka tarta do natłuszczenia i wysypania blachy


Piekarnik rozgrzewamy do 190 st. C


Blachę
(np. kwadratową o boku 20 cm) natłuszczamy i wysypujemy bułką tartą.


W misce mieszamy sypkie składniki.

Dodajemy mleko, jajka, masło i ewentualnie kminek. Całość dokładnie mieszamy i przelewamy do formy.


Pieczemy ok. 30-40 min
. Jeżeli chleb będzie się zbyt mocno rumienił, w końcowej fazie pieczenia można go przykryć kawałkiem folii aluminiowej.

Smacznego!


1 komentarze:

ilka_86 pisze...

bardzo ciekawy przepis:) niedawno właśnie kupiłam mąkę kukurydzianą, ale nie sądziłam, że chlebek można z niej upiec;)