Mus grejfrutowy z awokado


Czy deser zawsze musi być słodki i sycący? Tak uważają moi Najbliżsi- testerzy deseru, na który przepis podaję poniżej. Ja upieram się przy tym, że wcale nie musi tak być i lekki, kwaśnawy mus również może stanowić świetne zwieńczenie obiadu:) Krótko mówiąc, bardzo polecam wypróbowanie poniższego deseru. Jest to moja wariacja na temat przepisu Jacka Sikory, który kiedyś podesłała mi moja dobra przyjaciółka Kinga- dzięki:) Oryginalny przepis można znaleźć tu.
Mam nadzieję, że będzie smakowało...chociaż kilku osobom:) Dajcie znać!:)



Mus grejfrutowy z awokado

foodelek: przepisy tygodnia












Składniki na 4 małe porcje


1 dojrzałe awokado

1 żółty grejfrut

1 różowy grejfrut

sok i skórka otarta z 1 limonki/1 małej cytryny

cukier (najlepiej brązowy)

1 opakowanie cukru wanilinowego

śmietana kremówka


Awokado myjemy, przekrajamy na pół, usuwamy pestkę i obieramy ze skóry. Kroimy na kawałki, przekładamy do miski i polewamy sokiem z cytryny/limonki.

Grejfruty myjemy, obieramy ze skóry, usuwamy białą błonkę, kroimy na kawałki i dokładamy do miski z awokado.

Dodajemy cukier brązowy w odpowiadającej nam ilości (ja dodałem 5 płaskich łyżek) i całość dokładnie miksujemy.

Następnie mus przecieramy dokładnie przez drobne sitko do czystej miski. Schładzamy w lodówce.

Przed podaniem musu, kremówkę ubijamy na sztywno ze skórką i cukrem wanilinowym. Rozkładamy mus do naczynek, w których będziemy go podawali. Dekorujemy bitą śmietaną.

Smacznego!


6 komentarze:

Anonimowy pisze...

Świetnie wygląda ten mus :). Mam w domu awokado, sztuk dwie i jeśli ktoś coś z nimi nie zrobi, ja chętnie ów deser popełnię ;). Gdybym miała jeszcze pomelo, dałabym zamiast grejpfrutów, ale niestety jakieś 3 godzinki temu dokonało żywota :)...

Anonimowy pisze...

cześć, dodałem ten przepis do przepisów tygodnia na foodelku, dziękuję i pozdrawiam!

Gosia Oczko pisze...

Pokuszę się na niego, a co! ;)

Krzysiek pisze...

Dzieki wszystkim za odwiedziny i za komentarze! Marcin: jestem zaszczycony:)

Pozdrawiam!

K.

Duti pisze...

Cieszę się, że się na coś przydałam :)
Kompletnie nie pamiętałam tego przepisu!

magda k. pisze...

hej znalazłam Twój przepis i bardzo mi smakował ten mus, umieściłam moje wykonanie na swoim blogu, bardzo dziekuje za inspiracje i pozdrawiam