Pyszne ciasto marchewkowe


Z perspektywy czasu wydaje mi się to śmieszne, ale kiedyś zupełnie nie potrafiłem sobie wyobrazić siebie jedzącego ciasto marchewkowe. Ciasto marchewkowe?! O co w ogóle chodzi? Moja wyobraźnia w żaden sposób nie potrafiła wskoczyć na poziom abstrakcji, łączący surówkową marchewkę z deserem. No ale to było kiedyś:) Teraz ciasto marchewkowe uwielbiam, szczególnie gdy zrobi je Kasia. Prawdę mówiąc, to robi je tylko Kasia, bo ja doszedłem do wniosku, że skoro tak świetnie jej wychodzi, to ja nawet nie będę próbował maczać w tym palców. Jeszcze bym coś popsuł:)
Polecam Wam bardzo wypróbowanie tego przepisu. Ciasto jest naprawdę pyszne, z lekką nutą cynamonu, przełożone delikatnym kremem, z czekoladową polewą. Ma tendencję do szybkiego znikania ze stołu:)
Za przepis bardzo dziękujemy Cioci Joli:)



Ciasto marchewkowe

Ciasto

2 szklanki marchewki, bardzo drobno startej
5 jajek
250 ml oliwy
330 g cukru
300 g mąki
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki cynamonu
szczypta soli

Krem

500 ml mleka
110 g cukru
1 opakowanie cukru wanilinowego
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżki mąki pszennej
1 kostka (200 g) masła

Polewa

2 łyżki wody
4 łyżki cukru
2 łyżki masła
2 łyżki kakao



Przygotowujemy ciasto. Jajka ubijamy z cukrem i szczyptą soli. Następnie dodajemy oliwę i, cały czas miksując, partiami, mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, sodą i cynamonem. Na końcu dodajemy marchew, całość dokładnie ze sobą łączymy.
Przekładamy do okrągłej formy wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą. Pieczemy ok. 40 min. w piekarniku rozgrzanym do 200 st. C.

Upieczone ciasto odstawiamy do wystygnięcia.


Przygotowujemy krem. 2 łyżki mąki ziemniaczanej i 2 łyżki mąki pszennej dokładnie rozrabiamy w 120 ml zimnego mleka.
Pozostałe mleko (380 ml) zagotowujemy z cukrem i cukrem wanilinowym.
Do gotującego się mleka powoli, cały czas mieszając, wlewamy mieszankę mleka i mąki. Gotujemy na małym ogniu, cały czas mieszając, aż masa zgęstnieje.
Zestawiamy z ognia.
Kostkę miękkiego masła wyrabiamy za pomocą łyżki po czym powoli dodajemy i łączymy z przestudzoną masą.

Upieczone wcześniej ciasto przekrawamy na pół i przekładamy kremem.

Przygotowujemy polewę, rozpuszczając na małym ogniu masło i dodając do niego pozostałe składniki, cały czas mieszając aż do całkowitego ich połączenia.


Ciasto dekorujemy polewą i podprażonymi płatkami migdałowymi. Przed podaniem schładzamy w lodówce.

Smacznego!!


6 komentarze:

Gosia Oczko pisze...

Hmmmm, z kremem jeszcze nie miałam okazji jeść. Jak już piekłam, to w wersji piernikowej. Przyznam, ciacho biecujące.

Konsti pisze...

Ciasto prezentuje sie pieknie! Zapisuje do wyprobowania...

asieja pisze...

ciasto marchewkowe jest cudowne
w smaku
a z kremem nie jadłam,
trzeba wypróbowac
:-)

Waniliowa Chmurka pisze...

Bardzo fajne ciasto.Niby takie pospolite ,a tu proszę wystarczy przełożyć kremem,polać polewą i jakie orginalne!:)
Pozdrawiam
www.waniliowachmurka.blox.pl:)

majmily's pisze...

Właśnie takiego przepisu szukałam! Zostały mi farfocle od świeżo wyciśniętego soku i chętnie przeobrażę je w coś, zwłaszcza coś, co wygląda tak kusząco:)

Unknown pisze...

namawial, namawial, namowil....:-) to bedzie piersza potrawa z Twojej strony , ktora na bank przecwicze. Prosze o trzymanie kciukow, obiecuje zameldowac, jak mi wyszlo